jak sprawdzić klimatyzację zimą

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • korpal
    Ambiente
    • 2008
    • 168

    jak sprawdzić klimatyzację zimą

    zajebiste auto fajnie skonfigurowane do tego ten silnik i 4x4 mmmmmmmm
    kolor najlepszy dla yeti
  • wkowal10
    Ambiente
    • 2007
    • 237

    #2
    jak sprawdzić klimatyzację zimą

    Jak sprawdzić czy klimatyzacja działa zimą, nie tylko sama sprężarka?

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      ja się udaję do centrum handlowego z parkingiem podziemnym
      w Warszawie polecam Złote Tarasy, byłem ostatnio, 10 czy nawet wiecej na plusie
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • piotrek_os
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 8160
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        W tym roku to taka zima na niby.....wczoraj u mnie było 8 stopni :diabelski_usmiech
        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

        Komentarz

        • Biszczu
          RS
          • 2011
          • 5567

          #5
          Re: jak sprawdzić klimatyzację zimą

          Zamieszczone przez wkowal10
          Jak sprawdzić czy klimatyzacja działa zimą, nie tylko sama sprężarka?
          włączyć ją ? :lol: :lol: :lol:

          a tak na poważnie to przecież przy takich temperaturach na dworze możesz ją sprawdzić normalnie i będzie OK
          "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            Biszczu, ale prawdopodobnie autor nie jest kretynem i chodziło mu o takie temperatury, w których, jak pragnę podskoczyć, klima nie działa.
            może poszukuje samochodu do kupienia i obawia się, że nie będzie mógł tego zweryfikowac, bo jednak można spodziewać się, że będzie chłodniej niż te 5 stopni, JAK NA PRZYKŁAD u mnie dzisiaj
            sam się sobie dziwię, że to tłumaczę, no ale jeśli trzeba, to do usług 8)
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • Dobrzyl
              Ambiente
              • 2009
              • 209
              • Octavia III (5E3)
              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

              #7
              panowie to jeśli jest poniżej 10 stopi to klima sie nie włączy czyli wentylator tez nie będzie sie obracał ? tak
              Łukasz

              Komentarz

              • Big
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 6389

                #8
                Zamieszczone przez Dobrzyl
                panowie to jeśli jest poniżej 10 stopi to klima sie nie włączy czyli wentylator tez nie będzie sie obracał ? tak
                Nie. Sprężarka klimy włącza się jeszcze przy ok. +4 stopniach. Poniżej tej temperatury już raczej sprężarka się nie włączy.
                Fakt ten można bardzo łatwo zauwazyć na obrotomierzu. Odpalasz auto z wyłączona klimą, a następnie włączasz klimę. Wzkazówka obrotomierza powinna pójśc do góry o jakieś 100-200 obr/min. Jednoczesnie włacz sobie funkcje chwuilowego spalania. O ile twoje auto pokazuje chwilowe spalanie podczas postoju, zobaczysz jego wzrost o ok. 0,3 l/h po włączeniu się spręzarki klimy.
                Czarny Elegance

                Komentarz

                • Dobrzyl
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 209
                  • Octavia III (5E3)
                  • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                  #9
                  ok nie bylem pewny
                  Łukasz

                  Komentarz

                  • kruchyboss
                    Drive
                    • 2008
                    • 69

                    #10
                    Sposób jest bardzo prosty, bynajmniej jeżeli chodzi o OI (climatronic). Wystarczy włączyć odszranianie szyby i obieg zamknięty w obojętne jak niskiej temperaturze. Zawsze działa kompresor. Nie wiem jak jest w OII ale myślę, że podobnie. Co do OII niech się inni wypowiedzą. Pozdro
                    Filiżanka Cappucino

                    Komentarz

                    • Gmorpi
                      Drive
                      • 2011
                      • 85

                      #11
                      A takie pytanko, czy w OII kompresor sam włącza się co jakiś czas? Widzę, że kontrolka czasem się zapala, ale nie jestem pewien, czy czasem nie zahaczam po prostu palcem jak ustawiam pokrętłem nawiew :P
                      Sprzedam czołg stan idealny - Łada 21072 :-)
                      http://otomoto.pl/oferta/lada-2107-b...tml#73bf5f01c7

                      Komentarz

                      • Biszczu
                        RS
                        • 2011
                        • 5567

                        #12
                        Gmorpi, w nowszych modelach jak masz ustawione na szybę to włącza się klimatyzacja
                        "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                        Komentarz

                        • Gmorpi
                          Drive
                          • 2011
                          • 85

                          #13
                          Ale właściwie co to ma na celu? Tzn. jaki jest związek między nawiewem na szybę, a klimatyzacją? Na szybę to raczej robi się ciepły nawiew, żeby odszronić, tak?
                          Sprzedam czołg stan idealny - Łada 21072 :-)
                          http://otomoto.pl/oferta/lada-2107-b...tml#73bf5f01c7

                          Komentarz

                          • Biszczu
                            RS
                            • 2011
                            • 5567

                            #14
                            ale jak masz zaparowaną szybę to włącza się klima, żeby odparować ot takie cuś tadam
                            "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                            Komentarz

                            • innova
                              Rider
                              • 2011
                              • 554

                              #15
                              Zamieszczone przez Gmorpi
                              jaki jest związek między nawiewem na szybę, a klimatyzacją
                              "suche" powietrze :wink:
                              --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                              Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                              _______________________________________

                              Komentarz

                              • obrus
                                Elegance
                                • 2011
                                • 783
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Tak jak u wszystkich, włącza mi się kompresor klimatyzacji gdy dam nawiew na szybę - oczywiście w odpowiednim zakresie temperatur. Zauważyłem jednak, że po przekręceniu gałki na na inną pozycję, klima dalej pracuje mimo, że kontrolka sobie gaśnie. Świadczą o tym podwyższone obroty silnika, które spadają By klimę wyłączyć, muszę ją najpierw włączyć i wyłączyć przyciskiem. VCDS nie pokazuje żadnych błędów, zresztą przy HVAC nic nie majstrowałem.
                                Nie wiem, jak miałem wcześniej, ale wydaje mi się, że klima mi się wyłączała. Jak jest u Was - głównie w nowych turach?

                                Komentarz

                                • Polon
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 315

                                  #17
                                  Zamieszczone przez obrus
                                  ... Zauważyłem jednak, że po przekręceniu gałki na na inną pozycję, klima dalej pracuje mimo, że kontrolka sobie gaśnie. Świadczą o tym podwyższone obroty silnika, które spadają...
                                  Jakoś ten dowód mnie nie przekonał. Można prosić o rozwinięcie argumentacji?
                                  Moim zdaniem, dla potwierdzenia zwiększonego obciążenia silnika kompresorem klimatyzacji istotna jest różnica w chwilowym zużyciu paliwa, a nie obroty.
                                  Pozdrawiam

                                  Komentarz

                                  • obrus
                                    Elegance
                                    • 2011
                                    • 783
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    No dobra. Akurat na spalanie nie patrzyłem, ale czekając na córkę pod szkołą przez pół godziny bawiłem się VCDS-em, gdzie widać, że kompresor pracuje mimo zgaszonej kontrolki - jest komunikat o włączeniu, zwiększone ciśnienie i takie tam..... a wyraźne zmiany tych wartości następują nie po przekręceniu gałki z pozycji szyba a po fizycznym wciśnięciu przycisku A/C, co oczywiście wiąże się ze spadkiem/wzrostem obrotów silnika. Zresztą silnik z włączoną klimą troszkę inaczej pracuje i nie chodzi tylko o obroty. Teraz nie sprawdzę bo jest minus a i garaż mi zasypało półmetrową ilością śniegu.

                                    Komentarz

                                    • Polon
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 315

                                      #19
                                      Może jest tam jakaś czasówka w SW, dla ochrony kompresora przed zbyt częstym załączaniem i wyłączaniem, gdyby ktoś się bawił tym pokrętłem.
                                      Pozdrawiam

                                      Komentarz

                                      • Gmorpi
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 85

                                        #20
                                        Czyli do ciepłego nawiewu na szyby ogrzewane jest powietrze, które wcześniej było schłodzone w klimie? Wot jaka technika, kto by pomyślał... :P
                                        Więc w Tourze z klimą teoretycznie szyby powinny się szybciej odszraniać, niż w moim starym Oplu bez klimy :idea: Ciężko było, ale chyba już jarzę :roll:
                                        Sprzedam czołg stan idealny - Łada 21072 :-)
                                        http://otomoto.pl/oferta/lada-2107-b...tml#73bf5f01c7

                                        Komentarz

                                        • Polon
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 315

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Gmorpi
                                          Czyli do ciepłego nawiewu na szyby ogrzewane jest powietrze, które wcześniej było schłodzone w klimie? Wot jaka technika, kto by pomyślał... :P
                                          Więc w Tourze z klimą teoretycznie szyby powinny się szybciej odszraniać, niż w moim starym Oplu bez klimy :idea: Ciężko było, ale chyba już jarzę :roll:
                                          Kompresor nie załącza się, gdy temperatura otoczenia spada poniżej plus 2 stopnie C, nawet jeśli zielona lampka AC świeci. Osuszanie powietrza i zaparowanej szyby możliwe jest powyżej tej temperatury.
                                          Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          • obrus
                                            Elegance
                                            • 2011
                                            • 783
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Polon
                                            Może jest tam jakaś czasówka w SW, dla ochrony kompresora przed zbyt częstym załączaniem i wyłączaniem, gdyby ktoś się bawił tym pokrętłem.
                                            Równie dobrze byłaby też i do przycisku - a jej tam nie ma.

                                            Komentarz

                                            • Polon
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 315

                                              #23
                                              Zamieszczone przez obrus
                                              Zamieszczone przez Polon
                                              Może jest tam jakaś czasówka w SW, dla ochrony kompresora przed zbyt częstym załączaniem i wyłączaniem, gdyby ktoś się bawił tym pokrętłem.
                                              Równie dobrze byłaby też i do przycisku - a jej tam nie ma.
                                              Trzeba to będzie kiedyś dokładnie sprawdzić. Skoda to "przemyślane rozwiązania", nie wiadomo jednak, co w tym przypadku programista miał na myśli. Opis działania klimatyzacji w instrukcji obsługi jest dość lakoniczny.
                                              Istnieje ogólnie znana reguła dotycząca klimatyzacji, z której wynika, że jeśli po wyłączeniu kompresora, po stronie tłocznej jest jeszcze sprężony gaz, nie powinno być możliwości ponownego załączenia kompresora do czasu wyrównania ciśnienia ze stroną ssącą. Natomiast wyłączyć powinno się dać w każdej chwili.
                                              Pozdrawiam

                                              Komentarz

                                              • leszekmw
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 5356

                                                #24
                                                Zamieszczone przez kruchyboss
                                                Sposób jest bardzo prosty, bynajmniej jeżeli chodzi o OI (climatronic). Wystarczy włączyć odszranianie szyby i obieg zamknięty w obojętne jak niskiej temperaturze. Zawsze działa kompresor.
                                                nowość jakaś... :roll:
                                                no weź tak sobie popatrz kolego pod maskę i sprawdź o czym piszesz , bo inni to czytają i potem się martwią... :diabelski_usmiech
                                                chyba że Ci się auto spierniczyło... :?

                                                [ Dodano: Nie 15 Sty, 12 18:23 ]
                                                ciężko jest sprawdzić klymę zimą jeżeli chodzi o clymatronic , nawet na parkingach o których kolega Paweł pisał.
                                                z manualna clymatyzacją jest prosto i tu te parkingi się sprawdzają w 100%.
                                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                GVI 1.4TSI
                                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                Komentarz

                                                • wkowal10
                                                  Ambiente
                                                  • 2007
                                                  • 237

                                                  #25
                                                  Panowie mam gdzieś wyciek z układu, bo po sezonie klima przestała chłodzić- brak czynnika i chciałbym to zrobić zimą tą nieszczelność. Ale jak później sprawdzić klimę manualna?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...